lördag 30 mars 2013

Glad påsk!!!


Hej!
Vill önska er alla en underbar påsk, äntligen gick startskottet på våren!!!!


När jag öppnade altandörren ut mot trädgården, så möttes jag av ljumma vindpustar, det kändes helt överväldigande. Tänk att våren äntligen hittat till oss i Sverige!



Idag startar påskafton med gästanländar-fika;  Hembakad citronpaj med vispgrädde och gott kaffe!
Sedan efter skratt och stoj med påskägg utdelning för alla barnen så blir det tidig middag. 

Det bjuds på gravad lax, olika sillsorter, potatis, gott bröd. Ugnsbakad padrones med flingsalt, västerbotten paj med god fräsch sallad och bresaola carpaccio hintad med balsamvinäger och parmezan. 

Efterrätt; Husets vaniljpannakotta med hallon spegel, färska hallon och gott kaffe förstås!


Påsken vill jag fira in med cremiga sorbe pasteller i buketten! 
Nu längtar jag febrilt efter helt bar backe och lökar som saktmodigt tittar upp ur myllan!

Ha en alldeles underbar påsk!!!

4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Underbara och vackra bilder.Ha en mysig och skön påsk fina du .Påskkramar Rita ♥

Unknown sa...

Men så vackert ni har det hemma, jag vill komma och hälsa på, så hemtrevligt.

Glad påsk!

Lallbacken sa...

hej caroline. men oj så vackra blommor!!! ha en fortsatt skön påsk ;)
/mia

LantlivsAnette sa...

Sååå härligt du skrev om trädgård inne hos mig..wow vilka fina planer du har !! Det kommer att bli såå fint..jag ska också satsa mer på träd o buskar, tak o väggar i trädgården, vi har också insyn och en väldigt stor trädgård..
Kraaam Anette